Навчальні матеріали


Діагностична майстерня.
Визначення індивідуальних здібностей до підприємницької діяльності.
Тестування членів клубу.
Мета: сприяти самопізнанню учнями себе, власних здібностей, прагнень, рівня домагань;
 допомогти зорієнтуватися у тому, з яких підприємницьких якостей- компонентів
складаються здібності до підприємницької діяльності та які з них треба ще розвивати у собі;
виробляти навички групової взаємодії, співпраці.

Хід заняття
1.      Організаційний момент
2.      Мотивуюча вправа «Квадрат»  (5-7 хв.).
Мета: відчути кожного учасника групи.
Хід вправи.
Побудуйте весь колектив у коло, і нехай учасники закриють очі. Тепер, не розплющуючи очей потрібно перебудуватися в квадрат. Через деякий час виявляється організатор (1-2)  процесу, який фактично керує роботою у групі. Після того, як квадрат буде побудований, не дозволяйте відкривати очі.
-  Чи всі впевнені, що вони стоять у квадраті?
Зазвичай є кілька людей, які не впевнені. Квадрат дійсно повинен бути рівним. І тільки після того, як абсолютно всі погодяться, що стоять саме в квадраті, запропонуйте учасникам відкрити очі, порадіти за хороший результат і проаналізувати процес.
- Яким чином завдання можна було зробити краще та швидше?

3.       Діагностична майстерня.
3.1.Тест Шварцландера
3.2. Методика «Тест на загальні здібності до підприємництва» (GET TEST)
(Пачковський Ю.Ф. Психологія підприємництва: Навчальний посібник. - Львів. 2001. - С.41).
Інструкція: “Тест містить 54 твердження. Прочитайте уважно кожне твердження. Якщо Ви погоджуєтеся з твердженням, то в бланку відповідей у клітині обведіть „А”, що розміщена під порядковим номером твердження, відповідь на яке Ви даєте. Відповідно, якщо Ви не погоджуєтеся з твердженням, обведіть у цій самій клітині літеру “В”. У тексті не існує правильних чи неправильних відповідей. Свою думку висловлюйте вільно і відверто, лише в такому разі Ви отримаєте достовірні дані про свої психологічні особливості. Краще давати ту відповідь, яка першою спадає на думку. Час, відведений на виконання тесту - 10 хвилин. Якщо все зрозуміло, починайте давати відповіді”.
Опитувальник
1.           Я не проти виконувати рутинну роботу за умови, що вона добре оплачується.
2.           Коли я визначаю для себе цілі, я обираю переважно складні цілі.
3.           Я не люблю робити щось нове та нетрадиційне.
4.           Здібні люди, які не досягають успіху, зазвичай не використовують шансів, які їм надаються.
5.           Я рідко мрію.
6.           Зазвичай я відстоюю свою точку зору, якщо хтось зі мною не погоджується.
7.           Ти або щось вмієш, або не вмієш, зусилля тут не мають жодного значення.
8.           Подекуди людям здається, що мої ідеї є незвичними.
9.           Якщо я б хотів зіграти в азартну гру, я б зіграв у лотерею, а не в карти.
10.       Мені подобаються важкі завдання, які розвивають мої здібності, а не ті, що мені легше вдаються.
11.       Я надаю перевагу роботі з помірним гарантованим достатком, ніж роботі, виконання якої може принести збитки, якщо в мене щось не вийде.
12.        Я люблю робити те, що мені до вподоби, не хвилюючись про те, що подумають інші.
13.        У більшості випадків, якщо людям щось не вдається, то це пов’язано з невезінням.
14.        Мені подобається пізнавати щось нове, навіть якщо це пов’язано з доланням труднощів.
15.        Якщо в мене виникають проблеми з виконанням завдання, я його відкладаю і переходжу до іншого.
16.        Якщо я планую, я завжди виконую накреслений план.
17.        Мені не подобаються раптові зміни в моєму житті.
18.        Я би пішов на ризик, якщо шанси на успіх були б 50 / 50.
19.        Я більше розмірковую про теперішнє і минуле, ніж про майбутнє.
20.        Якщо б у мене виникла добра ідея як заробити гроші, я позичив би необхідні кошти для того, щоб її втілити.
21.        Працюючи у групі, я не проти того, щоб дати можливість кому-небудь керувати процесом.
22.        Загалом люди отримують те, на що вони заслуговують.
23.        Я не люблю здогадуватися.
24.        Важливішим є добре виконана робота, ніж стосунки з людьми.
25.        Я отримаю від життя все те, чого я хочу, якщо я буду виконувати накази тих людей, які мною керують.
26.        Інші люди вважають, що я задаю багато запитань.
27.        Якщо є можливість поразки, я не буду ризикувати.
28.        Мене дратує, коли люди не приходять вчасно.
29.        Коли я приймаю рішення, мені необхідно мати усі факти, незалежно від того, скільки часу буде необхідно витратити для цього.
30.        Коли я виконую завдання, мені рідко потрібна допомога.
31.        Неможливо досягнути успіху, якщо Ви не знаходитеся у відповідному місці в потрібний час.
32.        Мені до вподоби виконання різноманітної праці, ніж дуже добре виконувати одну роботу.
33.        Я краще б працював з людиною, яка мені подобається, але не дуже добре справляється зі своєю роботою, ніж з кимось, хто мені не до вподоби, хоча є хорошим професіоналом.
34.        Успіх - це результат важкої праці, він не обов’язково пов’язаний з везінням.
35.        Я люблю працювати за звичними схемами, не випробовуючи нові методи.
36.        Перш ніж прийняти важливе рішення я дуже швидко зважую всі “за” і “проти”, не витрачаючи багато часу на роздуми.
37.        Я краще працюватиму над роботою як член команди, ніж братиму відповідальність на себе.
38.              Я краще використаю можливість, яка зможе покращити ситуацію, ніж робити те, що мені буде одночасно подобатися.
39.        Я роблю те, чого від мене очікують, та дію згідно інструкцій.
40.        Для мене досягнути, що я хочу, мало пов’язано з везінням.
41.        Мені подобається, коли моє життя є організованим і спланованим.
42.        Коли я зіштовхнувся зі складним завданням, я більше думаю про успіх, ніж про можливу невдачу.
43.        Я переконаний у тому, що усе те, що відбувається у моєму житії, значною мірою визначається іншими людьми.
44.        Я у змозі впоратися з багатьма справами одночасно.
45.        Мені важко усвідомлювати залежність від послуг, наданих іншими людьми.
46.        Я рано встаю, пізно лягаю, та не їм для того, щоб виконати певну роботу.
47.        Те, до чого ми звикли, краще, ніж щось невідоме.
48.        Більшість людей вважає, що я впертий.
49.        Невдачі людей рідко є результатом поганого планування.
50.        Інколи в мене виникає стільки ідей, що я не знаю, яку з них обрати.
51.        Мені легко розслабитися під час відпустки.
52.        Я отримую від життя усе те, що я хочу, бо наполегливо працюю над цим.
53.        Мені легше адаптуватися до змін, ніж дотримуватися рутини.
54.        Мені подобається розпочинати нові проекти, навіть якщо вони є ризикованими.

Обробка результатів
Підрахуйте Ваші бали. При цьому в кожному рядку, а їх у бланку відповідей є дев’ять, додайте собі 1 бал за “В” в сірій клітині, а також оцініть в 1 бал, кожну обрану Вами позицію “А”, що припала на світлу клітину.
Напишіть загальну суму балів, з обраних Вами „А” і „В” по кожному рядку, і перенесіть у таблицю знизу.
Тепер зробіть обрахунки з визначенням “ваги” п’яти секцій, що характеризують ту чи іншу підприємницьку рису, діагностика яких передбачена даним тестом.
Додайте:
бали рядка 1 до рядка 6 - Секція 1                            
бали рядка 3 визначають - Секцію 2        ...............
бали рядка 5 до рядка 8 - Секція 3           .................
бали рядка 2 до рядка 9 - Секція 4                            
бали рядка 4 до рядка 7 - Секція 5                            
Аналіз результатів
Кожна секція оцінює конкретну рису. Високий бал по кожній секції означає ступінь вираженість риси, яка оцінюється у цій секції.
Секція 1. Потреба в досягненнях (подальшому розвитку)
Максимальний бал - 12, середній бал - 9.
Якщо Ви отримали велику кількість балів у цій секції, Ви наділені усіма або значною кількістю таких рис: завбачливість; самодостатність;
оптимізм;
енергійність;
наполегливість та рішучість; зорієнтованість на результат (завдання); ретельність; самовпевненість.
Секція 2. Потреба в незалежності / автономії 
Максимальний бал - 6, середній бал - 4.
Якщо Ви отримали велику кількість балів у цій секції, для Вас є характерним:
робити щось нетрадиційне; працювати наодинці; робити усе по-своєму; говорити усе, що думаєте; не схилятися під тиском групи; проявляти впертість та цілеспрямованість; не піддаватися тиску наказів; вирішувати усе самостійно.
Секція 3. Схильність до творчості (творчі здібності / нахили) 
Максимальний бал - 12, середній - 8.
Якщо Ви отримали високий бал, для Вас є характерним: виявляти схильність до нового, невідомого; мрійливість;
здогадливість і розвинута інтуїція; очікування виклику, змагання; багато ідей; допитливість.
Секція 4. Вміння іти на розумний (зважений) ризик 
Максимальний бал - 12, середній - 8.
Якщо Ви отримали високий бал, для Вас є характерним: адекватна оцінка власних можливостей; оцінка скоріше вигоди, ніж можливості поразки; діяти у умовах неповної інформації; прийняття складних, але досяжних цілей; не надто висока амбіційність.
Секція 5. Цілеспрямованість та рішучість 
Максимальний бал - 12, середній - 8.
Якщо Ви отримали високий бал у цій секції, то Ви тяжієте до:
-    не покладання на долю, випадок;
-    співставлення результатів з прикладеними зусиллями;
-    здатність контролювати свою долю;
-    впевненість в собі і у своїх діях;
-    творення власного успіху своїми руками;
-    використання можливостей;
-    проявів значної наполегливості при досягненні поставленої мети.
Бланк відповідей
№ рядка






1
46 А В
37 А В
28 А В
19 А В
10 А В
1 А В
2
47 А В
38 А В
29 А В
20 А В
11 А В
2 А В
3
48 А В
39 А В
30 А В
21 А В
12 А В
3 А В
4
49 А В
40 А В
31 А В
22 А В
13 А В
4 А В
5
50 А В
41 А В
32 А В
23 А В
14 А В
5 А В
6
51 А В
42 А В
33 А В
24 А В
15 А В
6 А В
7
52 А В
43 А В
34 А В
25 А В
16 А В
7 А В
8
53 А В
44 А В
35 А В
26 А В
17 А В
8 А В
9
54 А В
45 А В
36 А В
27 А В
18 А В
9 А В

Секція 1.: бали рядка 1 і 6 _____
Секція 2.: бали рядка 3 _____
Секція 3.: бали рядка 5 і 8 _____
Секція 4.: бали рядка 2 і 9 _____
Секція 5.: бали рядка 4 і 7 _____


3.3.Обговорення  результатів.
- Чим конкурентоздатна особистість
відрізняється від неконкурентноздатної?
- Як ми можемо розвивати власний резерв якостей і рис?
4.      Підведення підсумків.


Моя роль у команді
        Мета: розкрити поняття «роль у команді»,
показати переваги різних ролей та вчити спілкуванню з їх представниками;
сприяти усвідомленню власної ролі в команді, її сильних сторін;
показати важливість наполегливості та активності як якостей      
особистості, необхідних у досягненні певної мети.
Вступ, вітання

  • Доброго дня, раді вітати вас на занятті у нашому клубі.
  • Бажаємо кожному узяти для себе із сьогоднішнього заняття максимум корисної інформації.
Криголам
«Я поважаю»

Звертаючись до інших учасників, промовляйте фразу так, щоб інші учні повірили вам, підтримали вашу думку, звернули увагу на ваші слова.
  • «Я поважаю тебе,
  • я поважаю себе,
  • я поважаю вас…»

Запитання у колі:
  • Що важливіше: повага до себе чи повага до інших? Чи можливо одне без іншого? У чому проявляється повага?
  • Розкажіть, коли ви відчували повагу до себе? (коротко)
Очікування учасників

Стікери, півватман «Квітуча гілочка»
  • Запишіть на листочках ваші очікування: чого ви особисто хочете досягти у майбутньому, у професійній, підприємницькій діяльності.
Усне повідомлення
  • Я – невід'ємна частина особистості у групі. Це може бути та дуже сильна частина особистості, яка сприятиме успішній підприємницькій діяльності.
  • Сьогодні ми починали з вправи про повагу до «Я» власного та «Я» інших членів групи. Це знадобиться вам як успішним підприємцям та допоможе побудувати гарні стосунки у команді та з партнерами.

Вправа «Спільна мова»

Учасники стоять у колі, спиною один до одного. На одязі з боку спини – стікер чи липучка різних кольорів. Завдання – не спілкуючись між собою, об’єднатися у групи.
  • Як ви зрозуміли: чого навчає нас ця вправа?
Вправа «Екскурсія»
  • Зараз кожен із вас отримає індивідуальне завдання на листочку.
  • Ви – класний колектив, група учнів, які виграли у конкурсі і нагорода - екскурсійна подорож в одне із міст в Україні. Вам буде оплачено транспортні витрати та витрати на екскурсію, харчування. Це дуже цікава пропозиція. 

    Але вам треба зібратися разом та домовитися про те, куди саме поїхати, яким транспортом, і де ви зустрічаєтеся. Час для цього – … хв.

  • 2 - 3 учні можуть бути спостерігачами.
Презентація 

«Групові ролі в команді»


  • А ще успішні підприємці - передусім люди, які вміють працювати у команді, добре знають групові ролі. На занятті ми дізнаємось про переваги різних ролей та вчитимемось спілкуванню з їх представниками.
  • Люди в групі (команді) відіграють певні ролі. Важливо, щоб кожен підприємець розумів ці ролі та орієнтувався на їх слабкі та сильні сторони.

  • Практично кожна роль у команді може мати конструктивне значення, якщо члени групи будуть намагатись використовувати позитивний потенціал ролі.

Мередіт Бельбін: 9 групових ролей, пов'язаних з ефективною роботою у групі: презентація.

  • Що ви помітили? Хто з учасників виконував які ролі?
  • Які ролі були важливі для розвитку групи, прийняття рішення?
  • Хто був лідером? Хто бажав заволодіти владою?
  • Хто бездіяльно спостерігав?
  • Які цінності, неписані правила підтримувала група?

Вправа у колі
  • «Я ціную себе, я ціную тебе, я ціную вас…»
Робота з очікуваннями
  • Чи задоволені ви особисто своєю роботою у групі? Які маєте враження?
Завершення роботи. 
Підведення підсумків.
  • Чи наблизились ви до того, яку роль виконуєте особисто ви у команді (у класі)? Яку хотіли б виконувати?
  • Що потрібно для того, щоб успішно співпрацювати у групі?


Симуляційна гра «Ключ в пустелі»
Мета:
q допомогти учням визначити власні здібності до підприємницької діяльності, уміння   співпрацювати у команді;
q  згуртовувати  членів клубу;
q сприяти розвитку в учнів ініціативності, розважливості, наполегливості відповідальності за прийняті рішення;
q   формувати вміння відстоювати власну думку, домовлятися.
Форма проведення: інтерактивна гра-подорож.
Доброго дня усім присутнім. Ми раді вітати Вас, шановні гості, члени клубу підприємництва, у цій аудиторії.  Сьогодні тут зібралося розширене коло ініціативних та підприємливих, тому й співпраця, сподіваюся, буде активною і результативною.
(про проект...)
Тема нашого заняття – «Ключ в пустелі». Це інтерактивна гра-подорож. Мету гри ви можете побачити на слайді. Для роботи усім учасникам знадобляться увага і терплячість, наполегливість і уміння відстоювати власну думку. Не дозволено критикувати ідеї інших учасників, натомість очікується активна і креативна презентація власних думок. Усі висловлювання – з повагою до співрозмовника. Пам’ятайте, активна участь кожного учасника гри сприятиме загальному успіху групи-команди.
         У вас на столах є кольорові папірці, оберіть собі один. Всі, у кого виявилася квітка, об’єднуються навколо цього столу, у кого сонце – збираються тут.
         Таким чином, ми об’єдналися у дві юніор-групи та маємо ще одну групу досвідчених учасників, це наші гості.
         Гра починається.
З аеропорту Бориспіль ви вилетіли у південно-західному напрямку щоб потрапити на один з найцікавіших курортів у Єгипет. Температура за бортом – мінус 19, швидкість літака 800 км/год, настрій пасажирів – радісний і вільний.
Під кінець перельоту у стані літака трапилися непередбачувані зміни. Трапилася поломка, літак зазнав авіакатастрофи, але завдяки діям досвідченого пілота усі пасажири вижили.
Ви опинилися у пустелі після авіакатастрофи. За 30 хв. до аварії пілот казав, що відстань до найближчого міста – 400 км. У кожного з вас є невелика сума грошей у кишені – 20 євро та можливість обрати 15 речей із літака (роздати бланки).

У вас є …
Зараз, не обговорюючи у групі, визначте пріоритетність цих предметів для вас особисто.. Те, що найбільш важливо, має бути на 1 місці. Прийміть рішення, що є найбільш важливим у таких умовах та проставте нумерацію від 1 до 15 у колонці «твій вибір». Час для міркування -… хв.

Дякую, час скінчився. Настав момент обговорення у групах. По команді зверніться до інших учасників у групі, поясніть свій вибір. У колонці «вибір групи» треба проставити ранжування цих предметів від 1 до 15, але це має бути групове рішення. Час для обговорення – … хв.
Час вийшов.
Дякую усім учасникам у групах. Я помітила, що більшість учнів були активними, цілеспрямованими. Дехто завзято переконував групу, як лідер, хтось концентрувався на умінні співпрацювати і на інтересах групи.
Чи задоволені учасники команд груповим рішенням, підніміть, будь-ласка, руку? Дякую.
Команди, оголосіть, будь-ласка, свій вибір.

А зараз настав час повідомити усім вибір експерта. У цій грі експертом є людина, фахівець спеціального призначення, що спеціалізується на рятувальних операціях, знає все про виживання в пустелі, поведінку і потреби людей у таких умовах. 
Шанси самотужки у пустелі вижити у людини дорівнюють практично «0». У групі вони збільшуються, але тут важлива стратегія, уміння передбачати наслідки, добре знання умов ситуації та можливостей учасників.


На 1 місці, за вибором експерта, косметичне дзеркальце. Воно дасть можливість подавати сигнал про допомогу іншим повітряним суднам. будь-яка стратегія рухатись у напрямку міста, на жаль, є безперспективною. Авіакарта не дає точних даних, умови пустелі жорсткі і виживання саме по собі є непростою задачею, рух по місцевості, яка змінює ландшафт, не має сенсу. Бажання рухатись вперед щоб щось зробити, досягти – прояв тривожності людини після авіакатастрофи.

На 2 місці – тепле пальто, тому що пустеля охолоджується вночі дуже сильно, і пальто потрібне, щоб не замерзнути.

На 3 місці – 250 грамів води – це запас не на добу, це майже дві склянки, занадто мало, щоб кудись йти і заблукати. Це мінімум для підтримки життя людини, вода потрібна для підтримки сталої температури тіла.

На 4 місці – ліхтарик – щоб подавати пролітаючим літакам сигнал вночі (адже ви летіли по повітряній трасі) і пошукові роботи ведуться і вночі.

На 5 місці -  парашут. Він знадобиться для будівництва укриття, щоб захистити себе від бурі, піску, непогоди. Ним теж можна подавати сигнали.

На 6 місці – ножичок, щоб різати канати для укриття чи копати яму. Вполювати цим ножиком у пустелі людині без досвіду буде практично нікого.

На 7 місці – дощовик. Якщо викопати ямку і застелити в неї дощовик, то вночі, за рахунок перепаду температур, збереться приблизно 250 грамів води. Стільки, скільки випили, стільки і одержали. Цього мало, але цей результат укріплює віру в порятунок і осмислена діяльність не дає людині впасти у відчай.

На 8 місці – пістолет з набоями. Якщо хтось заблукає у мінливій пустелі – щоб подати звуковий сигнал. І тільки досвідчена людина зможе вполювати тварину пустелі.

На 9 місці – окуляри – щоб не втратити зір на сліпучому сонці.

На 10 місці – бинти і перев’язочний матеріал – для надання допомоги тим, хто її потребуватиме.
Все інше, після 10, на думку експерта, для виживання неважливі речі.

Однак у цій грі нашу роботу ще не завершено, адже варто підвести інші підсумки. Це завдання потребувало не лише досвіду, якого ви не мали (ви не експерти по виживанню в  пустелі), а, передусім, уміння співпрацювати в команді.

Знайдіть різницю результатів у колонках «твій вибір-вибір експерта», а потім «вибір групи-вибір експерта». Від більшого числа віднімаємо менше. Час – … хв.

Порівняємо ці результати.
У окремих рядках, ймовірно, будуть більші бали у колонці, що означає ваш вибір, а не вибір групи. Це значить, що у цьому ви були близькі до правильної відповіді, але не змогли переконати у цьому групу. Якщо більші бали стосуються вибору групи – значить, група була права, але ви не почули її.
Чим більша різниця – тим більше помилилися ви або відповідно група.
Знайдіть суму чисел у колонках «ти-експерт», а потім «група-ексепрт».

 У кого ці суми є (приблизно на 70%) близькими один до одного? Чим більш близьким є ваш вибір і вибір групи, - тим краще ви працювали у групі, зуміли переконати групу у правильності своїх думок, проявили ініціативу і активність.
Чим більшою є ця різниця між вашим вибором і вибором групи (більше 30%) – тим сильнішою є ваша індивідуальність, ви не боїтеся мати думку, що не відповідає думці більшості. Це не погано. Але і ви теж повинні співпрацювати у групі, коли випаде така нагода.

Отже, як ви зрозуміли, що з вашої точки зору, є ключем до успіху, виживання в складних чи екстремальних умовах?
q       підприємливість, уміння співпрацювати у команді;
q       ініціативність, розважливість, наполегливість,
q       відповідальність за прийняті рішення,
q       вміння відстоювати власну думку, домовлятися.

Цей висновок стосується і діяльності в будь-якій професійній сфері, в бізнесі і в звичайному житті.
За оцінками економістів 5-7 % жителів планети мають природні здібності до підприємництва. Всі інші, хто досяг успіху, зробили це власними силами.   
 Підприємець – це завжди революціонер в економіці. Прибуток для нього – лише символ успіху. Головне – вступити на незвіданий шлях там, де завершується  звичний порядок  (Й. Шумпетер).
Самою історією доведено: підприємництво було й буде основним компонентом економічної системи того суспільства, що називає себе цивілізованим.
А ми бажаємо вам успіхів.


Тест «Ваші професійні здібності»
Інструкція: у кожному запитанні виберіть одну з трьох відповідей (а, b, c) та відмітьте її у бланку.
1.        У своїй роботі мені б хотілося:
а - спілкування з різноманітними людьми;
b – знімати фільми, писати книги, малювати, виступати на сцені;
с – займатися розрахунками і вести документацію.
2.       У книгах та фільмах мене найбільше приваблює:
а – можливість стежити за ходом думок автора;
b – художня форма, майстерність;
с – сюжет , дії героїв.
3.       Мене більше втішить Нобелівська премія за:
а – громадську діяльність;
b – наукові досягнення;
с – в царині мистецтва.
4.       Я швидше погоджуся стати:
а – головним механіком;
b – керівником експедиції;
с – головним бухгалтером.
5.       Майбутнє людей визначає:
а – взаєморозуміння з іншими людьми;
b – наукові відкриття;
с – розвиток виробництва.
6.       Якщо я стану керівником, то в першу чергу займуся:
а – згуртуванням колективу;
b – розробкою нових технологій навчання;
с – роботою з документацією.
7.       На технічній виставці мене найбільше зацікавить:
а – внутрішнє влаштування експонатів;
b – їх практичне використання;
с – зовнішній вигляд експонатів (кольори, форми).
8.       У людях я перш за все ціную:
а – дружелюбність та співчутливість;
b – сміливість та витривалість;
с – обов’язковість та охайність.
9.        У вільний час мені б хотілося:
а – проводити різні досліди та експерименти;
b – писати вірші, мелодії, картини;
с – тренуватися.
10.     У закордонних поїздках мене цікавить:
а – можливість знайомства з історією та культурою;
b – екстремальний туризм (альпінізм, пірнання, гірські лижі, стрибки з парашутом);
с – ділове спілкування.
11.     Мені цікаво говорити про:
а – стосунки людей;
b – нове в науці;
с – технічні характеристики комп’ютерів, машин  і т.п.
12.     Якби у моїй школі було б всього лише три гуртки, я  б обрав:
а – гурток юних техніків;
b – музичний гурток;
с – спортивну секцію.
13.     В сучасній школі варто звернути увагу на:
а – покращення взаємодії між вчителями та учнями;
b –  покращення здоров’я учнів, заняття фізкультурою;
с – зміцнення дисципліни.
14.     Я з великим задоволенням дивлюся:
а – науково-популярні фільми;
b –  програми про культуру та мистецтво;
с –  спортивні програми.
15.     Мені б хотілося працювати:
а – з дітьми;
b –  з машинами, механізмами;
с – з природою (тварини, рослини).
16.      Школа, в першу чергу, повинна:
а – вчити умінню комунікації з людьми;
b –  давати знання;
с – навчати конкретним навичкам (шити, вистругувати і т.п.).
17.     Головне у житті:
а – мати можливість займатися творчістю;
b – вести здоровий спосіб життя;
с – ретельно планувати свої справи.
18.     Держава повинна піклуватися про:
а – захист прав та інтересів її громадян;
b – розвиток науки та техніки;
с – матеріальне благополуччя населення.
19.     Мені понад усе подобались (подобаються) уроки:
а – праці;
b –  фізкультури;
с – математики.
20.     Мені було б цікавіше:
а – продавати  товари;
b –  руками створювати вироби;
с – планувати виробництво чи іншу діяльність.
21.    Я вибрав би читати статті про:
а – виданих вчених та їх відкриття;
b –  цікаві винаходи;
с – життя художників та музикантів.
22.     У вільний час я люблю:
а – читати, розмірковувати, філософствувати;
b – майструвати, шити, доглядати за домашніми квітами;
с –     ходити на виставки, у музеї, на концерти.
23.    Великий інтерес у мене викличе повідомлення про:
а – наукове відкриття;
b –  художню виставу;
с –  економічну ситуацію.
24.     Я надаю перевагу праці:
а – у приміщенні, де багато людей.
b –  у неординарних умовах;
с – у звичному кабінеті.
Бланк для відповідей


Прізвище, ім¢я ___________________________________________________


І
ІІ
ІІІ
ІV
V
VІ
1
а


b

с
2

а

b
с

3
а
b

с


4


а

b
с
5
а
b
с



6
а
b



с
7

а
b
с


8
а



b
с
9

а

b
с

10



а
b
с
11
а
b
с



12


а
b
с

13
а



b
с
14

а

b
с

15
а

b

с

16
а

b


с
17



а
b
с
18
а
b
с



19


а

b
с
20
а

b


с
21

а
b
с


22

а
b
с


23

а

b

с
24
а



b
с

Комментариев нет:

Отправить комментарий